La Fundació Espai Mar
Espai Mar

ESPAI MAR

L'entresol, acull a mes de l'administració, una visió de la pesca a Vinaròs, gràcies a la donació de les maquetes d'Arsenio Gauxachs.

Es tracta d'una reproducció exacta d'antigues embarcacions com per exemple:

Un Xabec-Mediterrani (del s. XVII al XIX). Embarcació de procedència àrab. A la costa de Llevant, les millors i més ben fetes eren les construïdes a Vinaròs.

El Falucho o Barca mitjana (del segle XVIII i XIX) Aparell amb vela llatina, que es dedicava al cabotatge pel Mediterrani, travessant fins i tot l'Atlàntic. Vinaròs era un dels ports on més n'hi havia. Es dedicaven al transport de vi, garrofes, fusta, o un Paileboat  (Pailabot) (del Segle XVIII fins mitjans del segle XX). El nom mariner d'aquesta embarcació, és "Goleta". Els primers anaven a vela i a principis dels segle XX es van posar motors auxiliars. A les drassanes vinarossenques es van construir-ne moltes que es van dedicar al transport de mercaderies procedents de tota la comarca. El Pailabot més gran que es va construir a Vinaròs, va ser el  "Virgen de los Milagros" també conegut com el "Damianin". Per citar-ne alguns.

A la foto, Arsenio Gausachs explicant a xiquetes i xiquets d'una visita guiada, la història de les embarcacions exposades.