La Fundació Sala Sebastià Miralles Programació Detalls - JULIAN ABRIL: ESCULTURES

Programació

JULIAN ABRIL: ESCULTURES
JULIAN ABRIL: ESCULTURES
17.11.2012 17.30 h - 20.30 h
Sala Sebastià Miralles

El dia 17 de novembre a les 19:30 h, s'inaugurarà l'exposició de JULIAN ABRIL ORDIÑAGA: " ESCULTURES" a l'espai de Sebastià Miralles.

Aquesta exposició es podrà visitar de dimarts a dissabte de les 17:30 h a les 20:30 h. Festius tancats

Julián Abril Ordiñaga: València 1951.

Doctor en Belles Arts i Professor Titular de la Universitat Politècnica de València.

Les primeres obres personals les realitza en els anys 70, utilitzant com referent bàsic “LA TRANSFORMACIÓ DE LA MATÈRIA”, considerant la capacitat física de la matèria per a canviar la seua forma.

Realitza les seues primeres exposicions individuals al Col·legi d’arquitectes de València i a la Casa de Cultura del Conca.

Durant els 80 l’obra experimenta canvis formals i conceptuals dins del mateix tema genèric “TRANSFORMACIONS”. I apareix formalment en l’obra un nou element  (objecte transformador). Realitzant exposicions individuals a Paterna i Torrent, i col·lectives com: Escultors Valencians (Peníscola) i A l’aire lliure (Bunyol). I participant en projectes col·lectius itinerants com: Cinc escultors valencians o Plàstica valenciana  contemporània.

En la dècada dels 90, sense abandonar el referent genèric apareixen en l’obra nous elements conceptuals i plàstics com “L’ARTEFACTE” que per les seues connotacions ancestrals i rurals adquireix tot el protagonisme plàstic. La producció d’esta etapa s’exposa individualment, entre altres, a la Galeria Edgar Neville (Alfafar) i Galeria Capella de Sant Roc de Valls (Tarragona). Participant en col·lectives com: De mar a mar, Southampton,  (Anglaterra) o Trobades en el Sòcol (Mèxic).

És durant aquest període que realitza distints projectes d’escultura Pública a l’aire lliure com el de la Plaça de l’Ajuntament (Paterna), els Jardins de Rectorat de l’Institut Superior de l’Art a L’havana (Cuba), o el Passeig de Bauta (Cuba).

A partir de 2000 realitza exposicions individuals: Galeria Kessler-Battaglia (València). I col·lectives: Kunst en Mainz (Alemanya), El ferro en l’escultura Museu de la ciutat  (Vila-real). Així com Escultures ambientals a Gata de Gorgos (Alacant) o Jardins de Rectorat a la Universitat Politècnica de València.