Els espais de la fundació

Espai Corbat

Un espai per al sentiment

Ús de la sala

S'exposa la col.lecció de balancins de fusta corbada de Caixa Vinaròs.

Any d'inauguració de la sala

Responsable de l'espai

Julio Vives Chillida

Sobre l'espai

Espai corbat és la sala de la Fundació Caixa Vinaròs on s’exposa la seva col·lecció de balancins de fusta corbada.

Poc desprès de l’any 1862, quan Germans Thonet presentaren el primer balancí de fusta corbada a l’Exposició Universal de Londres, es van estendre per Europa les fàbriques de moble corbat que feien també balancins. Aquest va ser  un dels mobles més treballats per part de la important industria valenciana de moble corbat.

La col·lecció de la Fundació es composa de vint-i-sis balancins, vint-i-un per adults i cinc infantils. En conjunt son una mostra representativa tant del alt nivell que va assolir la industria del moble de Viena, com dels diferents models de balancins que es fabricaven aleshores.

La col·lecció està exposada amb imatges que ajuden a situar en el seu context històric i social aquestes peces del patrimoni cultural valencià.

Julio Vives Chillida és  el responsable de la organització i presentació de l’Espai corbat.

Espai Corbat, galeria fotogràfica.

Balancins Modernistes

El balancí de fusta corbada és un moble peculiar perquè les seves formes evoquen la funció de moviment per la qual ha estat dissenyat.

Germans Thonet, fabricants de mobles de fusta corbada de Viena, van fer el seu primer balancí -el n. 1- el 1860. L’any 1862 el van exhibir a l’Exposició Universal de Londres i des d’aleshores Thonet començà a diversificar les formes dels balancins.

Altres fabricants d’Àustria-Hongría com Jacob & Josef Kohn (Moràvia) i D.G. Fischel Fills (Bohèmia) van reproduir en els seus catàlegs els balancins de Thonet i van innovar oferint els seus propis models. En l’època del modernisme es van fer balancins que responien a aquest estil.

En aquesta exposició presentem una selecció representativa de balancins modernistes realitzats pels fabricants vienesos. Els fabricants valencians de mobles de fusta corbada es van inspirar en aquells per dissenyar els seus propis models, els quals s’exposen actualment a l’Espai Corbat de la Fundació Caixa Vinaròs.

Catàleg de l’espai corbat

Catàleg raonat de la col.lecció de balancins de la Fundació Caixa Vinaròs, il.lustrat amb imatges d’època, de catàlegs comercials, anuncis, fotografíes…

Index del catàleg: els balancins de fusta corbada, patrimoni cultural, fabricació, classificació, catalogació, l’Espai corbat, bibliografia.

Més de seixanta imatges en color  i 48 pàgines. Texte en català. Es pot adquirir a la seu de la Fundació i al mateix Museu del Balancí, situat al local social de les mestresses de casa al carrer Almeria nº 1 B.

Espai Corbat

964 45 60 46 / 676 641 086