Els espais de la fundació

Espai Corbat

Un espai per al sentiment

Ús de la sala

S'exposa la col.lecció de moble de fusta corbada de Caixa Vinaròs.

Any d'inauguració de la sala

Responsable de l'espai

Julio Vives Chillida

Sobre l'espai

Espai corbat és la sala de la Fundació Caixa Vinaròs on s’exposa la seua col·lecció de moble de fusta corbada.

Hi ha moble corbat valencià i moble corbat vienés, produït entre finals del segle XIX fins a 1936.  La col·lecció està exposada amb imatges que ajuden a situar en el seu context històric i social aquestes peces del patrimoni cultural, particularment valencià.

Julio Vives Chillida és el responsable de l’organització i presentació de l’Espai corbat

VISITA

EXCLUSIVAMENT VISITES GUIADES GRATUÏTES ELS DISSABTES AMB CITA PRÈVIA CONCERTADA AMB UNA SETMANA D’ANTELACIÓ A:

TEF. DE LA FUNDACIÓ  964 45 60 46 / 676 641 086

O AL CORREU ELECTRÒNIC: fundacio@caixavinaros.org

Espai Corbat, galeria fotogràfica.

EXPOSICIÓ SOBRE MOBLE CORBAT VALENCIÀ (1900-1936).

«Moble corbat valencià (1900-1936)» és una exposició sobre mobiliari fabricat a València amb la tècnica de la fusta corbada prèviament escalfada amb vapor. Aquesta tècnica, desenvolupada per Michael Thonet i el seus fills (Germans Thonet) a Viena durant el segle XIX, va tenir una gran acceptació a tota Europa i especialment a València a causa de les relacions comercials amb Àustria-Hongria i va influir positivament a la industrialització del nostre país i al disseny de mobiliari en aquells anys. L’exposició mostra una selecció de peces, que pertanyen a la Fundació Caixa Vinaròs, com balancins, cadires, penjadors, llit, bressol, lavabo, entre d’altres mobles, així com una pel·lícula de 1929 de la fàbrica d’un dels productors més importants: Ventura Feliu, i el seus fills. En conjunt, aquesta exposició posa en valor una part significativa del nostre patrimoni industrial i cultural del primer terç del segle XX.

Les Coves de Vinromà (Castelló): 24/09/2021 a 9/01/2022. Casa senyorial Boix Moliner.

La Vall d’uixó (Castelló): 14/01-6/02-2022. Centre cultural Palau de Vivel.

ORGANITZA: Fundació Caixa Vinaròs i Fundació Caixa Castelló.

COL·LABORA: Diputació de Castelló.

COMISSARI: Julio Vives Chillida.

Blog sobre Moble Corbat de Viena

MUEBLE CURVADO DE VIENA. Durante al menos 50 años (1870-1920) esa fue la denominación del mueble de madera curvada de fabricantes de Austria-Hungría como Hermanos Thonet, Jacob & Josef Kohn, Hijos de D.G. Fischel y en España de Ventura Feliu e Hijos, Salvador Albacar, Luis Suay y tantos otros seguidores del llamado estilo Thonet. Este blog pretende proporcionar información fidedigna a los amantes del mueble curvado a través de artículos ilustrados con fotografías de los éxitos de dichos fabricantes: sillas, canapés, mecedoras, mesas, percheros, mueble infantil…pero también catálogos, anuncios, retratos, stands de exposiciones universales…La perspectiva será preferentemente la de la historia del diseño industrial en sentido amplio, incluyendo aspectos económicos, sociales y culturales.

Balancins Modernistes

El balancí de fusta corbada és un moble peculiar perquè les seves formes evoquen la funció de moviment per la qual ha estat dissenyat.

Germans Thonet, fabricants de mobles de fusta corbada de Viena, van fer el seu primer balancí -el n. 1- el 1860. L’any 1862 el van exhibir a l’Exposició Universal de Londres i des d’aleshores Thonet començà a diversificar les formes dels balancins.

Altres fabricants d’Àustria-Hongría com Jacob & Josef Kohn (Moràvia) i D.G. Fischel Fills (Bohèmia) van reproduir en els seus catàlegs els balancins de Thonet i van innovar oferint els seus propis models. En l’època del modernisme es van fer balancins que responien a aquest estil.

En aquesta exposició presentem una selecció representativa de balancins modernistes realitzats pels fabricants vienesos. Els fabricants valencians de mobles de fusta corbada es van inspirar en aquells per dissenyar els seus propis models, els quals s’exposen actualment a l’Espai Corbat de la Fundació Caixa Vinaròs.

Un saló Vienès del Segle XIX

Presentem un saló vienès de l’últim terç del segle XIX reconstruït a partir de mobiliari de fusta corbada seleccionat de fabricants vienesos com Germans Thonet (Viena), Jacob & Josef Kohn (Moràvia) i Fills de D.G. Fischel (Bohèmia), així com de fabricants valencians que seguien l’estil vienès com Ventura Feliu i Fills i Salvador Albacar. Setze peces diverses de mobles il·lustrades amb fotografies i postals de l’època que, mostrades conjuntament, formen una representació fidel d’un saló burgès a la Viena de fi de segle (i, lògicament, de principis del segle XX).

La majoria d’aquests mobles tenen representació en museus d’arreu del món, ja sigui per la seva rellevància històrica com a art decoratiu, pel seu disseny original amb el llenguatge corbat, per la seva funcionalitat o senzillament per la seva bellesa. Nosaltres, des de la perspectiva actual, no dubtem en qualificar aquestes peces, que responien als estils i gustos del passat, com a escultures de fusta corbada industrials.

Espai Corbat

Telèfon