Exposició: “Carles Santos. Passió pel minimalisme” a Bulgària

A l’Arsenal de Sofia-Museu d’Art Contemporani

13 març 2020 | Carles Santos, Exposicions

Dimecres 10 de març s’inaugurava a Sofia (Bulgària), l’exposició “Passió pel minimalisme” de Carles Santos amb motiu del 110 aniversari de les relacions diplomàtiques entre Espanya i Bulgària

La mostra, organitzada per l’Institut Cervantes de Sofia i el Museu Arsenal d’Art Contemporani-Galeria Nacional, és un projecte conjunt de la Fundació Caixa Vinaròs, la Fundació Caixa Castelló, la Diputació de Castelló, la Universitat Jaume I, la Galeria Cànem i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

L’univers creatiu de Carles Santos es va presentar  a Bulgària amb l’exposició monogràfica sobre l’artista vinarossenc.

Aquesta exposició va anar acompanyada  d’un seguit de d’actes què ajudaran encara més a projectar la imatge de Carles Santos com ell es mereix i  com és la voluntat de Fundació Caixa Vinaròs.

Primerament va haver-hi una recepció l’Instituto Cervantes on ens va rebre la seua directora, Maria Luisa Santos (curiosament no té rés a veure amb Carles) qui va ser la nostra amfitriona tots els dos dies què vam estar a Bulgària.

Per la tarda es va inaugurar l’exposició què malauradament es va haver de fer a porta tancada degut a les mesures de restricció aplicades pel tema de coronavirus. No obstant, a la inauguració a més de la directora del museu, i la del Instituto Cervantes, va assistir-hi l’ambaixador espanyol a Bulgària amb altres components de l’ambaixada i la Sra. Yara Boubnova, Directora de la National Gallery de Bulgaria

L’exposició és un recorregut per diferents aspectes de la creació de Carles Santos: vídeos dels seus espectacles, pianos intervinguts, la sèrie fotogràfica sobre Bach, cartells de les seues obres i concerts, autoretrats… a més d’obres d’altres autors dedicades a Santos com és el cas d’una obra d’Antoni Tàpies per a un disc de Carles o la sèrie “El pianista” de Josep Guinovart.

La directora del museu Sra. Nadezhda Dzhakova , estava pletòrica amb l’exposició i ja havia tancat algunes visites amb estudiants del conservatori de Sofia i altres col·lectius del món de l’art.

Al dia següent i abans de tornar a Vinaròs, va haver-hi una altra recepció als organitzadors, aquest cop al Ministeri de Cultura búlgar, on van ser rebuts per la Sra. Amelia Gesheva, viceministra de cultura i per la tarda va ser l’ambaixador espanyol a Bulgària Sr. Alejandro Polanco, qui va voler agrair la nostra col·laboració amb l’entorn cultural de Bulgària, amb una recepció a l’ambaixada.

Estem convençuts què aquest no és més què l’inici de tot un seguit d’activitats què al voltant de la figura de Carles Santos s’aniran forjant a partir d’ara.