Exposició: Moble Corbat Valencià (1900-1936).

LES COVES DE VINROMÀ (CASA SENYORIAL BOIX MOLINER). DEL 24 DE SETEMBRE DE 2021 AL 6 DE GENER DE 2022.

10 setembre 2021 | Exposicions

«Moble corbat valencià (1900-1936)» és una exposició sobre mobiliari fabricat a València amb la tècnica de la fusta corbada prèviament escalfada amb vapor. Aquesta tècnica, desenvolupada per Michael Thonet i el seus fills (Germans Thonet) a Viena durant el segle XIX, va tenir una gran acceptació a tota Europa i especialment a València a causa de les relacions comercials amb Àustria-Hongria i va influir positivament a la industrialització del nostre país i al disseny de mobiliari en aquells anys. L’exposició mostra una selecció de peces, que pertanyen a la Fundació Caixa Vinaròs, com balancins, cadires, penjadors, llit, bressol, lavabo, entre d’altres mobles, així com una pel·lícula de 1929 de la fàbrica d’un dels productors més importants: Ventura Feliu, i el seus fills. En conjunt, aquesta exposició posa en valor una part significativa del nostre patrimoni industrial i cultural del primer terç del segle XX.

ORGANITZA: Fundació Caixa Vinaròs i Fundació Caixa Castelló.

COL·LABORA: Diputació de Castelló.

COMISSARI: Julio Vives Chillida.