Amical de Mauthausen i altres camps. La lluita per la memòria avui

novembre 21, 2019 7:00 pm

Conferència a càrrec d’Enric Garriga, President de l’Amical de Mauthausen i altres camps, dintre dels actes commemoratius del centenari del naixement d’Alfred Giner Sorolla i Francesc Batiste Baila.

L’Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme d’Espanya és l’associació que agrupa els ex-deportats republicans dels camps de concentració del nazisme, així com als familiars i amics, tant dels supervivents com dels deportats assassinats en els camps i té la seva seu a Barcelona.

És l’objectiu d’aquesta associació treballar a favor de la memòria de totes aquelles persones que van viure i lluitar durant la guerra civil abans de creuar la frontera francesa camí de l’exili i que més tard van patir deportació als camps nazis. L’Amical col·labora i impulsa actuacions a tot l’Estat espanyol, amb socis col·laboradors a tot el territori, i especialment actius a Andalusia, Aragó, Astúries, Comunitat Valenciana, País Basc, Extremadura, Galícia i Madrid.

L’Amical manté vincles i col·labora també amb institucions i entitats de l’estranger i del nostre país que tenen una història i una finalitat similars, especialment associacions de víctimes dels camps de concentració i memorialístiques.