“Art i canvis socials” a càrrec de Montserrat Cateura Solans

febrer 13, 2020 7:30 pm

El Grup de debat i recerca Tràngol presenta el proper dia 13 de febrer a la Fundació Caixa Vinaròs una conferència a càrrec de Montse Cateura Solans. La conferència, titulada “Art i canvis socials (1980-1970)” tracta sobre els canvis socials que van patir els artistes en la Revolució Industrial i Revolució Francesa, uns canvis dels quals ells mateixos en van ser aliens.

Montse Cateura i Solans és llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona amb especialitat en cinema i un Màster en Didàctica de la Història de l’Art. Ha format part de diverses associacions culturals i centres d’estudis en diversos punts de Catalunya. Actualment presenta un programa de ràdio sobre cinema a LaCala Ràdio i treballa en treballa a l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya.

L’objectiu de la conferència és mostrar el canvi dels artistes al llarg de la Revolució Industrial i la Revolució Francesa, una època en la que el pintor comença a prendre consciència del seu treball, després d’haver passat una llarga etapa sent un artesà al servei de les elits. Les migracions del camp a la ciutat, l’aparició de la fotografia, les dues guerres mundials, el consumisme, etc. són elements fonamentals per entendre la història de l’art d’aquest període. L’artista ha deixat de ser algú que reprodueix el que veu en una tela per convertir-se en algú que expressa el que sent en una tela de manera colpidora, fins i tot agressiva.