Conferència de Santiago Roig Mafé

gener 23, 2020 7:30 pm

El Grup de debat i recerca Tràngol presenta el proper dia 23 de gener a l’Auditori Carles Santos de la Fundació Caixa Vinaròs una conferència a càrrec de Santiago Roig Mafé, membre de l’associació Tràngol. La conferència, titulada “Pantallas vinarocenses. El apogeo del cine mudo.” Ens oferirà un resum dels títols més destacats de l’època de cinema mut.

En els primers anys de segle XX, la nostra ciutat va conèixer les noves tecnologies de l’època: l’aviació, l’automòbil, el telèfon, la llum elèctrica i en particular la projecció d’imatges en moviment, és a dir, el cinema. El que en principi era una simple atracció de fira, es va convertir ràpidament en un vehicle cultural de primera magnitud. La població vinarossenca, sumida en l’aïllament cultural, aviat va quedar fascinada al tenir ocasió de treure el cap al món. El 1923 la ciutat comptava amb dues sales de cinema on es projectaven diàriament les produccions que oferien les cases franceses, alemanyes, nord-americanes i italianes