El Món de Rafael Azcona

juliol 13, 2018 7:30 pm

Conferència: “El Món de Rafael Azcona” a càrrec de Daniel Gascó

Auditori Carles Santos- Divendres 13 de juliol a les 19:30 h – Entrada lliure

Rafael Azcona és el guionista més important que ha donat la nostra cinematografia, però també va deixar la seva empremta a Itàlia. Durant gairebé tota la seva carrera va exercir d’home invisible, es va ocultar darrere de cada director sense necessitat de recollir llorers. Va ordir les trames més negres des de la foscor, sortejant la més rígida censura, com demostren pel·lícules com El pisito, El cochecito, Plácido, El verdugo, La Gran comilona, Tamaño natural …
Al final de la seva vida, va concedir entrevistes, va assistir a presentacions de pel·lícules, es va prestar a promocionar la reedició de bona part de la seva obra literària, va consentir a aparèixer en programes de televisió. Un material que ens servirà per fer un repàs del seu món.

Daniel Gascó

Inicia Estudis de Ciències Empresarials on realitza activitats per a l’Aula de Cinema de la Universitat Jaume I de Castelló en 1991 i no cessa de col·laborar en diferents mitjans. Com a crític i col·laborador en Banda Aparte, Què y Donde, Cartellera del Diari Levante, Cartellera Túria; en llibres col·lectius (Curtmetratges de grans cineastes, sobre Montxo Armendáriz, Vampirisme, Federico Fellini …); en Ràdio 7 comença un programa anomenat “El setè cel”, a TV Las Provincias, es fa càrrec d’un programa, “Butaca Zero”, on presenta cada setmana una pel·lícula de cinema clàssic. Imparteix cursets d’ “Història del Cinema comparada”, “Crítica de cinema” i “El llenguatge dels cineastes”.

Aquest any comença com a programador del Festival de Migmetratges La Cabina, i emprèn amb el suport de la Junta Municipal Russafa i l’Ajuntament de València un projecte de “Cinema i debat”, que consisteix a apropar el cinema a barris de la perifèria.

Des de 2004 funda amb la seva germana Almudena el Videoclub Stromboli, reunint un arxiu escollit de prop de 12.000 títols de tota la Història del Cinema.  Actualment, és l’únic videoclub cèntric que queda obert a la ciutat.