Edició 2019

6 juliol 2019 | Festival de Curts

El 18 festival de curtmetratges de Vinaròs Agustí Comes, ja torna a estar a punt un any més, organitzat per Fundació Caixa Vinaròs amb la col·laboració de l’ajuntament de la ciutat

En aquest 18 anys, i de manera progressiva, s’ha anat creixent en tots els aspectes. Hem passat de ser un cicle de curtmetratges a ser festival, del centenar de persones que al principi ens seguien em passat a superar 400 per projecció i de rebre 200 curts a tenir-ne als 912 com ha estat el cas d’engunay.

La provinença, també ha estat molt diversa: EE.UU, Iran, Turquia, Sud-Amèrica, França, Itàlia, Canada… son només alguns dels països d’on han vingut curts. A més, naturalment de tot l’Estat Espanyol.

El jurat ho ha tingut difícil, però segur que la selecció agradarà molt a la gent que ens segueix i el JJ cinema de Vinaròs, es tornarà a omplir.

També com cada any tenim uns col·laboradors que participen en el festival. Es el cas de Manolo Mesa, que ens fa una animació expressament per a nosaltres, la música de Juan Bta. Domènec i el cartell, que cada any ens regala un artista diferent. Aquest any hem repetit amb l’artista cubà Jorge Felix, què és qui ens ha fet el magnífic i cinematogràfic cartell, inspirat en les pèrgoles del passeig i vinculant a la perfecció Vinaròs amb el cinema.

Una altra novetat d’enguany es la presència ja de manera definitiva de Joan Comes, professor de teatre de l’aula Carles Pons de la Universitat Jaume I de Castelló com a integrant del jurat i de Daniel Gascó, crític de cinema en diferents mitjans de comunicació, com President del jurat d’aquesta 18 edició

Durant els tres dies de projecció, Daniel estarà estar present a les projeccions per decidir posteriorment juntament amb la resta de membres del jurat del festival, quin es el curtmetratge que s’emporta el premi que atorga la Fundació Caixa Vinaròs.

Enguany també hi haurà una programació que al voltant del festival organitzarà la Fundació Caixa Vinaròs i l’Ajuntament de Vinaròs.

Recordar que les projeccions seran els dies 16-17-18 i  de juliol i la macedònia de curts el diumenge 21 a les 10 de la nit i al JJ Cinema de Vinaròs.

El lliurament de premis, el dia 27 de juliol, es tornarà a fer com l’any passat al passeig Colom.