Sebastià Casanova Marmaña

19 juny 2015 | Alè Vinarossenc 2015

Sebastià Casanova Marmaña,  (Vinaròs 1951)

Va anar a l’escola del  “grupo de baix”,  a les classes de don José Ferreres, don Elies Ortí i don Joaquín Ramírez.  Va viure, fins que es va casar, a les cases barates del carrer de Sant Gregori.

Va continuar els estudis a l’Acadèmia Vidal, el Quijote i a don Paco Baila. Posteriorment, va estudiar per lliure.

Als 13 anys comença a treballar a l’empresa de Juan Esteller Valls i més tard amb Federico Ortí i Obrascon. L’any 1974 ingressa a la Caixa Rural de Vinaròs. L’any 1989 en va ser nomenat director, càrrec que va desenvolupar fins la jubilació, l’any 2014.

L’any 1978 es va casar amb Manuela Fàbrega Martí amb qui ha tingut tres fills: Caterina, Sebastià i Manel.

Al capdavant de Caixa Vinaròs ha contribuït a la creació de la Fundació Caixa Vinaròs, a més a més de fomentar i de participar en la recuperació d’antigues tradicions locals,  com ara la festa de Sant Antoni o la de Sant Jaume als Cossis. Així mateix, ha format part, des de l’inici, en la comissió de festes de Sant Joan i Sant Pere. Una de les activitats en què també es va implicar i  que en guarda un gran record, va ser la celebració del IV Centenari de l’arribada de la relíquia de Sant Sebastià a Vinaròs, l’any 2010.

Durant la seua etapa al front de Caixa Vinaròs, amb un tarannà dialogant, ha fet possible que l’entitat tinga una manera diferent d’entendre la banca amb una vessant més humana, més propera a la gent i menys mercantilista.